Reklamní pozice premium odkaz

Trápí vás bolesti páteře ze sezení za počítačem? Poradíme, jak se jich zbavit 2/2

Trápí vás bolesti páteře ze sezení za počítačem? Poradíme, jak se jich zbavit 2/2

Ilustrační foto

Pravidelné cvičení

Bolestem krční páteře se dá předejít pravidelným cvičením. Účinky speciálních cviků na krční páteř však budou slavit uspokojivé výsledky, pokud si na ně najdete čas každý den. Nejlépe několikrát denně – ráno, večer, během pracovní doby. U všech cviků se soustřeďte na pravidelné dýchání a na pomalé provádění. Cvičení provádějte pečlivě, ale ne tak na doraz, aby vás něco bolelo.

Protažení krční páteře

Protažení šíje je velmi důležité. Sedněte si zpříma na židli, hluboce předkloňte hlavu, bradou se dotkněte hrudní kosti – nepovede se. Počkejte až do uvolnění a poté se zlehka ukloňte k jedné straně, kde chvilku setrváte. Opakujte na druhou stranu. Pak spojte ruce na zátylku, zatlačte hlavu a dlaně proti sobě při nádechu a po patnácti sekundách výdrže v pozici, uvolněte. Opakujte, dokud se brada nedotkne kosti na hrudi.

Správné držení těla

Během dne myslete na správné držení těla, protože to vám pomůže proti bolestem krční páteře. Snažte se také vyvarovat stresovým záležitostem, které jsou jedním z důvodů bolesti krční páteře. Během spánku se vám mohou hodit podpůrné pomůcky jako krční válec a různé druhy speciálních zdravotních polštářů.

Autor: Redakce

Autor fotografie/zdroj fotografie: Penízkov.cz

Štítky: zdraví, rady a tipy

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách Penízkov.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste si měli ověřit nebo je vhodné je konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel Penízkov.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách -Penízkov.cz.